صفحه اصلی
فهرست (Menu)

مشاوره مدیریت و بازاریابی

become

 

برای همه دغدغه های کسب و کار شما راهکاری داریم با ما تماس بگیرید



راهکار ها

کمپین حرفه ای ها

man

 

جایی برای به اشتراک گذاری تجربه های موفق و ناموفق کسب و کار ( مقالات ، پژوهش ها ، تجربیات ، نشست با حرفه ای ها)



عضویت رایگان

هدیه بگیرید

become

 

بسته آموزشی دوره های تخصصی مدیریت و بازاریابی ویژه مدیران به سبک دکتر رخشانفر



ثبت نام

image 1

رویدادها سمینار،کنفرانس،همایش

Sed ultrices, urna vitae mattis placerat, quam velit tincidunt odio, vel consequat dolor leo a augue. Proin massa erat, mollis quis lacus eu, fringilla lacinia turpis. Aliquam sed aliquet sem. Donec sem felis, sollicitudin eget tortor id, dapibus bibendum lacus.
06.12.2013

Vel consequat dolor leo a augue. Proin massa erat, mollis quis lacus eu, fringilla lacinia turpis. Aliquam sed aliquet sem. Donec sem felis, sollicitudin eget tortor id, dapibus bibendum lacus.
06.12.2013

Sed ultrices, urna vitae mattis placerat, quam velit tincidunt odio, vel consequat dolor leo a augue. Proin massa erat, mollis quis lacus eu, fringilla lacinia turpis.
06.12.2013

 در مدیریت استراتژیک، یکی از الگوهای اصلی استراتژی رقابتی “رهبری بازار” است. برخی شرکت‌ها به‌دلایل مختلف ـ از دسترسی به فناوری پیشرفته‌ی انحصاری گرفته تا شخصیت مدیران شرکت ـ تصمیم می‌گیرند که در جایگاه رهبری بازار قرار بگیرند.

در مدیریت استراتژیک، یکی از الگوهای اصلی استراتژی رقابتی “رهبری بازار” است. برخی شرکت‌ها به‌دلایل مختلف ـ از دسترسی به فناوری پیشرفته‌ی انحصاری گرفته تا شخصیت مدیران شرکت ـ تصمیم می‌گیرند که در جایگاه ره‌بری بازار قرار بگیرند. ره‌بران بازار طبیعتا با ریسک بالاتری مواجه‌اند؛ چرا که پای به فضاهای تجربه نشده می‌گذارند و با مشکلات فراوانی مواجه‌اند که قانع کردن مشتری برای خریداری کردن محصول یا خدمت‌شان، ساده‌ترینِ آن‌ها است. اما همان‌طور که از عنوان کتاب بسیار خواندنی اندرو گروو مدیرعامل اسبق اینتل برمی‌آید “تنها بی‌پروایان پایدارند.” برای باقی ماندن و رشد کسب‌وکار، خیلی وقت‌ها چاره‌ای جز پیش‌گامی نیست!

اما چطور می‌توانیم تبدیل به یک پیش‌گام و ره‌بر بازار شویم؟ زک کاتلر در مقاله‌ی این هفته پنج گام ساده را به ما پیشنهاد می‌دهد:

۱- روی یک گوشه‌ی کوچک بازار تمرکز کنید: رقابت با بازی‌گران بزرگ بازار، معمولا کار راحتی نیست. اما اگر بتوانید گوشه‌ی مناسبی از بازار را پیدا کنید و محصول / خدمت ویژه‌ای را برای آن طراحی کنید، می‌توانید به‌تر از رقبای بزرگ‌تر به نیازهای مشتریان پاسخ بدهید. تبدیل شدن به ره‌بر در یک بازار کوچک احتمالا کار ساده‌تری است!

۲- گاو بنفش حوزه‌ی کاری خود باشید! “گاو بنفش” مفهومی در بازاریابی و عنوان کتابی از آنِ “ست گادین” است. به‌صورت خلاصه می‌توان گفت منظور از “گاو بنفش” بودن، ایجاد یک مزیت رقابتی انحصاری و تصویری متمایز از خودتان در اذهان مشتریان و مخاطبان‌تان است. چه کار می‌توانید بکنید که رقبای‌تان نمی‌توانند؟ چرا مشتری از شما باید بخرد و نه رقبای‌تان؟ پاسخ به این سؤال‌ها کلید برنده شدن شما است. فراموش نکنید که اپل همانند آی‌بی‌ام رایانه‌ی شخصی ساخت؛ اما روی طراحی و تجربه‌ی کاربری تمرکز کرد. یا این‌که گوگل اولین موتور جستجوی اینترنتی نبود؛ اما این حوزه را کاملا دگرگون ساخت و تبدیل به نماد جستجوی اینترنتی شد!

۳- سریع حرکت کنید: برای ساختن یک محصول کامل صبر نکنید. هیج محصولی نمی‌تواند هیچ‌وقت کامل باشد. بنابراین یک حداقل محصول که کار کند و مشتری حاضر باشد برای آن پول پرداخت کند بسازید، وارد بازار شوید و با بازخورد گرفتن از مشتری و تحلیل نیازها، خواسته‌ها و نگرانی‌های او به‌صورت دائمی محصول‌تان را بهبود دهید. نوآوری و هم‌خوانی با روندهای بازار فراموش نشود!

۴- مشتری را راضی کنید و راضی نگه دارید: این روزها هر مشتری با دسترسی به ابزارهای آن‌لاین تبدیل به یک رسانه شده است. در یک پیمایش مشخص شده که برای ۹۰ درصد از مشتریان، نقدهای مثبت یک محصول عاملی کلیدی در خریدن آن است. هم‌چنین ۸۶ درصد افراد هم به نقدهای منفی برای نخریدن یک محصول توجه می‌کنند. بنابراین مشتریان‌تان را آن‌قدر راضی کنید که تبدیل به سفیران برند شما شوند!

۵- در بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید: البته منظور لزوما بازاریابی و تبلیغات سنتی نیست. از روش‌های خلاقانه‌ی بازاریابی مثل بازاریابی محتوا و مزایای ناشی از حضور اثربخش در رسانه‌های اجتماعی غافل نشوید!

مقالات جدیدترین ها

15 Nov

Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit

 
08 Nov

Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit

کمپین حرفه ای ها (نشست جدید)

campaign

جدیدترین دوره ها و برنامه ها



Help Starving Kids

This is dummy text. You can add any text or html markup here.

Defend the Powerless

This is dummy text. You can add any text or html markup here.

Get Your City Involved

This is dummy text. You can add any text or html markup here.

 

انجمن علمی آکادمی بین المللی آدونیس (Adonis 360)

 

عضویت رایگان

آدرس ما

ایران, تهران, انتهای بلوار آفریقا ،پلاک 147،مجتمع آدونیس

ارتباط با ما

rakhshanfar@dr.com

ارتباط از طریق فرم تماس

عضویت در خبرنامه

S5 Box

ورود اعضای سایت

Register